måndag 24 januari 2011

Bortglömda i mörkret.

 Det var meningen att förra vårens köpta Pärlhyacinter och de småblommiga Påskliljorna 'Tête-a-tête' skulle planteras ner i rabatten under våren.
 Hela sommaren stod krukorna på golvet i växthuset, bortglömd och utan omsorg.
 Då hösten kom och växthuset skurades ut, tog jag in krukorna.
Gav dom visserligen ny jord men tryckte in dom i mörkret i garaget.
Lökarna börjar visar sin prakt igen.

 Nu står blommande Påskliljor på bordet.

 Bleka Pärlhyacinter vill in till ljuset.

 Nog är det väl ändå härligt?
 Ha en fin avslutning på måndags kväll!

10 kommentarer:

  1. Vad härligt, trots din omilda behandling, hi hi. Jag hittade lite glömda pärlhyacinter från i fjol våras också, nu kommer det grönt, blir kul att se om de orkar blomma. Go kväll
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa!
    ja, visst är det fantastiskt att dom vill glädja mig en gång till :=)
    Nu ska jag ta väl hand om alla lökar.

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt vårtecken! Nu är jag less på vintern. Men det är ju bara att stå ut i nästan tre månader till.

    SvaraRadera
  4. Hej Hans!
    Men nu ska vi roa oss med frösådder, sitta på en stol och stirra på krukorn, 'rabbla' lite ramser, sjunga och välsigna krukorna.
    Du ska se att tiden går fort då :=)

    Håller dessutom att försöka få ihop 40 personer till en bussresa till 'Nordiska trädgårdar' till Stockholm i mars.

    SvaraRadera
  5. Härligt! Alla vårtecken är välkomna!
    Må så Gott!
    Ester

    SvaraRadera
  6. Åh, vilka duktiga lökar. Känner nästan doften av Narcisserna...

    SvaraRadera
  7. Hej Ester och Helena!
    ja, det är roligt med lite 'vår' på bordet :=) Solen skiner just nu från en blå himmel så det känns härligt!

    SvaraRadera
  8. Älskade pärlhyacinter, har du testat att så med frö? Det finns så många olika och fina arter. man kan lätt få samlardille!

    SvaraRadera
  9. Hej Marianne!
    Nej, jag har nog aldrig prövat frösådd av Pärlhyacinter. Har prövat köpa några olika men det flesta har lite svårt att övervintra, försvinner oftast efter 2-3år. Kanske därför jag aldrig har riktigt intresserat mig för sådd av just dom.
    Men dom är väldigt vackra!

    SvaraRadera
  10. Se vad man kan hitta i mörkret:) Härligt!

    Ha en fortsatt fin helg,
    Rebecca

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...