onsdag 5 januari 2011

Att bli uppmärksammad!

 Året som bloggare började med en överaskning, jag fick en utmärkelse!


Det var av  Laila på bloggen
Laila motiverar med dessa fina ord:
 'en guldgruva för alla som är intresserade av frösådd. Helen har också en hemsida där hon överskådligt presenterar bilder och fakta kring mer än 300 frösådda blommor, buskar och träd!

 Tack Laila!
Det värmer gott i hjärtat då någon gillar det man gör och visar sin uppskattning.

 Med utmärkelsen följer att man ska berätta tre saker om sig själv och skicka utmärkelsen vidare till tre andra bloggare.
 Att välja endast tre bloggare är jättesvårt. Jag följer ju så många med stor behållning och glädje.
Men mina val blev till slut följade!
'Arboarkticum'
Berättar om alla fantastiska växter som finns på deras ägor på ett annorlunda och personligt sätt. Bloggen inbjuder till mystik. Man får en känsla av en spännande 'sagovärld' där både växter och djur blir 'mänskliga'
 'Dagens bästa bild'
 För alla fantastiska vackra bilder som Anette bjuder på. Genom hennes 'kameraöga' får man uppleva mycket man inte har sett förr.
 'Svanå trädgård'
 Både lärorikt och inspirerande berättar Hans om sin trädgård i kallt klimat. Sverige är ett avlångt land och många tror att inget går att odla i höga zoner. Hans bevisar motsatsen.
 Nu tre ambitioner som jag har för 2011!
1. Att fortsätta bygga ut min hemsida och inspirera andra till frösådd.
2. Bygga skärmväggar under våren till trädgården.
 3. Försöka arrangera en bussresa till Trädgårdsmässan 'Nordiska trädgårdar' i mars 2011.
Har gjort det förr så då ska det väl gå bra igen.
Ha en trevlig kväll!

10 kommentarer:

  1. Grattis till utmärkelsen!Ja du är verkligen en frösåddsgruva att ösa ur;-)
    Har oxå börjat planera för mässa ska börjas i tid om alla ska få ledigt!
    Kram från mig!
    ps.Har inte du nån bok att tipsa mig om?

    SvaraRadera
  2. Stort grattis till den fina utmärkelsen.
    Den är du verkligen värd!!
    Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Hejsan Helena och Stina!
    Tack, det var snällt sagt :=)
    Men det var väldigt svårt, svåraste jag gjort som bloggare faktiskt.
    Jag har massor av trädgårdsböcker! Återkommer om det :=)

    SvaraRadera
  4. Hej Helen och ett stort Grattis till utmärkelsen, den har du förtjänat genom allt arbete du lagt ned på att lära om odling samt att sedan sprida din kunskap vidare i din blogg. Jag förstår vidare att din ambition är att fortsätta med det vilket är roligt för oss andra som läser den.
    Sedan när jag läste vidare blev jag överaskad. Jag förstår inte ännu att du skickat utmärkelsen vidare till min nybörjarblogg. För det är den i jämförelse med din och många andra.
    Men jag bugar det djupaste jag kan och tackar från hela mitt odlarhjärta.
    Jag skall fundera en tid på vilka bloggar jag skall skicka utmärkelsen vidare till, detta med bloggande är ju ganska nytt för mig.
    Ha en skön Trettondagshelg / Hans

    SvaraRadera
  5. Hej Helen!
    Spännande val! Den första bloggen är ny för mig, måste kollas eftersom det är du som rekommenderar den. Dagens bästa bild hittade jag ganska nyligen och eftersom jag försöker utveckla mitt fotograferande är jag mig massor när jag tittar in hos duktiga fotografer. Hans hittade jag nyss genom din länk för någon vecka sedan, gudars vilket växthus han har byggt! Presenterar växter på löpande band, det gillar jag!
    Ser att du planerar att ta dig till Stockholm i samband med mässan i slutet av mars. Jag ska givetvis också besöka mässan så jag kommer att vara i stan de dagarna. Då måste vi träffas!

    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  6. Allra först såklart ett stort grattis till dig från Arboarkticum! Vi instämmer verkligen i att din blogg innehåller unikt mycket kunskap - få andra ställen har gett oss så mycket tips om växter och fröodling. Du är helt enkelt galet duktig! :-)

    Och så: TACK! TACKTACKTACK! Vilken fantastisk ära, och vilken fantastiskt fin motivering du har skrivit. Man blir ju nästan tårögd! Du har beskrivit vår blogg exakt så som vi skulle vilja att den var - men man vet ju aldrig om den verkligen når fram på det sättet. Vilken rolig trettondagsöveraskning!

    Bloggen har gått lite på sparlåga ett tag, men nu fick man ju lite ny inspiration. Förhoppningsvis blir det ett nytt inlägg närmaste dagarna. Stor kram på dig!!

    SvaraRadera
  7. Hej Hans och Arboarkticum!
    Vad roligt att ni tyckte om motiveringen till er Bloggutmärkelse från mig.
    Tack för era fina ord till mig och min blogg :=)

    Hej Laila!
    Kommer jag till Stockholm och mässan så ska vi absolut träffas! Finns ingen tvekan om den saken :=)

    SvaraRadera
  8. Hej Helen!
    Du förtjänar verkligen alla lovord över din blogg!
    Känner mig oerhört hedrad som är en av dina utvalda, men jag kan omöjligtvis välja ut en blogg före någon annan. Det går bara inte. Så är det.
    Ambitioner för året finns naturligtvis. Bland annat stenpartiet förstås! Utveckla mitt fotograferande. Avsluta oavslutade projekt inför öppen trädgård 18 juni.
    För en halvtimme sedan blev "julen" bortplockad. Nu är det dags för årets viktigaste premiär; sådd!!
    Ha en fin Trettonhelg!
    /Anette

    SvaraRadera
  9. Hej Anette!
    Förstår dig mycket väl.
    Att försöka välja var det svåraste jag gjort.
    Alla dessa fantastiska bloggare som bjuder på så mycket är värda en stor utmärkelse!

    SvaraRadera
  10. Instämmer i gratulerandet. Jag hoppas också ta mej iväg till trädgårdsmässan, vi får väl se. Har sått fröna jag köpte av dej det ska bli spännande att se om jag lyckas få till det med kylperiod och sånt. Du har i alla fall inspirerat mej att prova. Har också kollat Hans blogg, så roligt med norrlandsträdgårdar.

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...