söndag 15 januari 2012

Frökataloger.

Visst är det en härlig känsla då frökatalogerna kommer i brevlådan?
Man får krypa upp i soffan för att läsa, inspireras och även i vissa fall få mycket information och kunskap.
Att sedan katalogerna har färgbilder gör det hela extra spännande.
Impecta, Jelitto, Plants of Distintion, Thompson & Morgan är några av dessa frökataloger med mycket färg.

Men i dag vill jag tipsa om en fröfirma som finns på andra sidan Bottenviken, tror det blir mitt emot Umeå.
Man kan köpa frön via nätet men man kan även beställa en papperskatalog som är helt gratis.
Katalogen beskriver växterna både på svenska och finska.
Kom i kontakt med ägaren för några år sedan och nu har mina foton fått vara pärmbild till frökatalogerna både 2010 och 2012.

Det tycker jag är superhäftigt och kul.

För att undvika onödiga funderingar:
Dom företag/produkter jag tipsar om här på bloggen gör jag pga. mina goda erfarenheter och har inte någon form av betalning eller ersättning.

Har fortfarande stora problem med att kunna kommentera och även se vissa bloggar.

Till min stora glädje ser jag att fler följare har tillkommit.
Varmt Välkommen!
Roligt att du/ni vill vara här.

Önskar er alla en härlig söndag!

3 kommentarer:

  1. Hurra! Nu kan jag kommentera igen på din blogg.Det har varit omöjligt i några dagar.
    Vad är det som varit fel?
    Ha en fortsatt bra dag.

    SvaraRadera
  2. Men vad roligt att du har dina fina bilder på omslaget till katalogen! Grattis! Det var en ny fröfirma för mig, ska kika in senare. Tack för tipset.
    Vilket fint inlägg med dina mittpunkter.
    Ha en fortsatt skön söndag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Grattis Helen! Vilka jättevackra omslagsbilder! Jag beställde katalogen från Joy seeds i fjol då du tipsade om den och den var verkligen jättefin!

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...