onsdag 18 maj 2011

Paket med posten.

Då Odla.nu sänder ut sina erbjudanden via mailen så borde man slänga dom direkt utan att kolla först.
Det är helt enkelt omöjligt att låta bli att falla för frestelsen då man vet att plantor/rötter/lökar är av hög kvalité och dessutom till väldigt bra priser.
Mitt perennapaket kom i förrgår.
Det innehöll:
Astillbe 'Milk & Honey'
Astillbe 'Peach Blossom'
Hosta 'Suger Daddy'
Hosta 'Dream Weaver'
Hosta 'Fire Island'
Hosta ' Mama Mia'
Stora fina rotbitar med flera ögon på varje

Prövar man inte vet man inte heller ifall dessa övervintrar i min zon 5/6
Skugglilja - Tricyrtis hirta 'Purple Beauty'  och Tricyrtis formasana
Med i paketet som bonus följde
Blodnäven - Geranium sanguineum 'Elke'
Här finns erbjudandet!

Kallt och mulet men en runda tidigt varje morgon i trädgården är ett måste.
 Pionerna är ljuvliga precis då dom står i knopp
Paeonia obovata - Lackpion

Sibirisk Pion - Paeonia anomala

Önskar er alla där ute i stora vida världen en fin dag!

12 kommentarer:

  1. Härligt att se att du har julafton med paketöppning redan nu.
    Förstår det där med att falla för frestelsen. Ett ganska trevligt sätt att falla, även om det blir dyrt ibland.
    Ha en fortsatt härlig dag.

    SvaraRadera
  2. Jag föll ochså för frestelsen och fick mitt paket igår.
    Det är ju jättefina plantor och jag har köpt tidigare ochså.
    Jag ser att du har köpt tre hostor som jag ochså beställde. Phlox "Sherbet Blend". Nävan "Dusky Crug" och Trädgårdsirisen "Red Zinger" och Fänrikshjärtat"Burning Heart" den försvann ifjol så jag var tvungen att köpa en ny.
    jag tycker att för de åtta plantor som jag fick inkl gratis nävan blev billigt bara 364 kr.
    Nu har jag krukat växterna och de står ute på altanen med alla clematisar från Estland som har börjat komma upp. Nu väntar jag på värmen.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Haha:D Jag fick mitt paket från odla.nu i förrgår. Ja,, egentligen borde man kasta bort erbjudandena man får direkt! Men det är ju rätt kul ändå:):)

    SvaraRadera
  4. Hm nu när jag ser de fina plantorna o rötterna är ju jättefina så ångrar jag mig lite...
    Men nu vet jag att det är värt att skicka efter därifrån!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Det är härligt när pionerna börjar blomma, fina bilder.

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar låda du fått. Härligt att få alla perenner. Försöker hålla mig från att köpa mer till trädgården just nu. Härliga pionknoppar!!! Ha en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  7. Javisst är det omöjligt. Jag fick själv hem pioner, höstflox och backsippa för någon vecka sedan. Finfina exemplar allihopa och de växer så det knakar därute :-)
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  8. Hahaha, tror nästan att vi hade beställt likadant... fniss... jo, man borde inte öppna mailen från odla.nu men man måste ju, å då när man öppnat måste man ju beställa!
    Har förövrigt skickat en ny beställning från samma ställe; ett gäng clematis bla...
    Ha de gott! Kram Ullis

    SvaraRadera
  9. Hi hi jag brukar kasta deras mail utan att läsa...Men nu ska jag kolla eftersom jag är frestad att testa de där hostorna här, skulle behöva lite fin bladutfyllnad i vissa rabatter.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  10. Härligt att få paket! Här finns bara växtplats för egna sådder och knappt det...och några fynd från årets STA-marknader blir det väl också.

    SvaraRadera
  11. Någon plats i rabatterna finns knappast utan nu blir det något annat som får grävas upp först. Det är sååå svårt att låta bli köp ;=)

    Hej Bengts fotoblogg!
    Kul att du har hittat hit! Välkommen!

    SvaraRadera
  12. Oj vad kul! Som på julafton!! Har inte provat att köpa från dem , men det kan ju verkligen vara värt ett försök!
    Ullis

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...