söndag 29 maj 2011

Min altan.

Har precis avslutat morgonens arbete med allt som hör omsorgen av växter till. 
Öppnat övre delen på växthusdörren för att vädra ut all fukt som finns där inne så inte lössen får för stort fäste bland plantorna.
Vattnat plantor som var torra.
Lyft bort locken från kallbänkarna.
Sen är alla krukor fylld med växter som fortfarande får stå inne nattetid utburen till altanen.

Finns ingen plats för trädgårdstolarna ännu, men snart!

Välkommen alla nya i listan, kul att ni vill vara med här!

Önskar alla mammor där ute i stora vida världen en härlig
Mors Dag!

21 kommentarer:

  1. Oj där fanns det många krukor och lådor med växter.Vilket jobb att bära allt ut och in.Men fint ser det ut.

    SvaraRadera
  2. Hej gunsan!
    Tar det i 3 omgångar annars blir det sååå jobbigt, kvällstid får jag hjälp tack och lov.

    SvaraRadera
  3. Oj, vilket jobb du har att sköta om alla dina växter på altanen. Tidskrävande. Skönt när du kan placera ut dem i trädgården.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jösses vilken ordning! Urtjusigt. Och när man hör om dina omsorger förstår man ju varför alla plantorna ser så fantastiskt friska och frodiga ut!

    SvaraRadera
  5. Ordning och reda var det på den trappen! Härligt med allt som är på gång. Ha en fin dag du med, kramkram Hillevi

    SvaraRadera
  6. Jisses vad plantor...hihi, blir superfint när allt är utplanterat o blommar sen:) /Helén

    SvaraRadera
  7. Imponerande plantmängder och imponerande att du orkar bära dem ut och in! Det ser ju ut som en plantskola, minst! :) Hoppas det snart blir varmt nog för dem att stå ute hela dygnet!

    SvaraRadera
  8. Nej, vad man missar många intressanta inlägg när man är helt uppslukad av trädgårdsarbete, din fina utlottning t ex! Och jag är inte helt säker på att det blir bättre för nu har min vårklippning av klot börjat...
    Ha det bra! /Katarina

    SvaraRadera
  9. Synd att du bor så långt bort annars kunde man hjälpa dig genom att köpa lite växter :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  10. Varje gång jag tittar in till dig så blir jag full av förundran över hur mycket fint du har både i ditt växthus och även nu här på din altan. Håller med helena m jag skulle gärna köpa lite av dig(eller mycket om jag känner mig själv rätt)
    kram mia

    SvaraRadera
  11. Det är nog inte många andra altaner i Pitetrakten eller någon annanstans för den delen som är så snygg som er välfyllda altan.
    Ha en bra kväll.

    SvaraRadera
  12. Vilken vacker altan! Och vilket kånkande morgon och kväll! Men vad gör man inte för de små liven?::
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  13. Ja det är ett bärande fram och tillbaka men ändå kul när det växer och när fröna gror!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  14. Ja, ni får komma och köpa lite växter så jag/vi slipper bärandet fram och tillbaka ;=)
    Försöker dela ut/tvinga på mina nära och kära lite av sommarväxterna. Sen ska jag plantera mer i krukor och lådor. Kommer även att bli lite 'hemmförsäljing' också i sommar, men det blir av perenner.
    Börjar faktiskt längta till altanen åter ska bli en plats för oss människor att vistas på vid bordet.Som det är nu är det vädret och växterna som bestämmer

    SvaraRadera
  15. hmmm, hemförsäljning ska det stå/stavas och inget annat :=)

    SvaraRadera
  16. Visst är det lite frustrerande - att ha så många fina och välväxta plantor och inte kunna sätta ut dem!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  17. Wow, vilken balkong. Jag är stum av beundran.

    Ha det gott, Kerstin i Växjö (Trädgård och lite annat)

    SvaraRadera
  18. Hej Helen. Jag läste i bloggen Landet Krokus att du hade problem att kommentera andras bloggar.
    Jag hade samma problem att kommentera andras bloggar för en vecka sedan. Då fick jag tipset från Berit att se till att jag inte skulle kryssa i rutan för att fortsätta hållas inloggad. När jag tog bort den inställningen fungerade det bra igen.
    Hoppas det löser sig och börjar fungera igen, det är trist med Blogger strul.

    SvaraRadera
  19. Oj så imponeranade och välordnat med alla dessa krukor. Det ser verkligen jättefint ut. Jag förstår att du sköter om dem som små lindebarn.... Ha en bra vecka.

    SvaraRadera
  20. Tack Hans för tipset!
    Ska pröva det!

    SvaraRadera
  21. Vad många blommor du har//Britt

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...