måndag 15 mars 2010

En sväng till Luleå blev det idag, anledningen var att jag behövde Nemablom och Växtriket skulle få hem nya fräscha påsar. I samma takt med att man frösår/skolar om eller tar fram sådder som har varit på 'kylbehandling' så kommer Sorgmyggorna flygande! Tror banne mig dom bor i såjorden och bara väntar på att fröna ska gro så att dom kan förstöra allt.

Har inte hunnit bredskola Jätteverbenan idag, blir morgodagens 'måste', sen ska allt vattnas med nematoder så man har något att skola om längre fram.

Såg att årets första Penseérna fanns att köpa, känns alldeles för tidigt ännu, har ingen vårkänsla och Penseér är för mig den första blomma jag brukar ha på bron, men där är det bara snö än så länge.






     




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...