fredag 11 juni 2010

Blommande träd och buskar.

I min trädgård är det många träd och buskar som blommar nu, träd är svåra att fånga på helbild så det blir mest närbilder.
Prydnadsapeln 'Rudolph' som börjar våren med röda blad ändå fram tills det har blommat färdigt, efter det blir bladen gröna.


en annan Prydnadsapel som jag fyndade för 100:- för något är sedan har jag inget namn på

sen har vi Dvärgprydnadsapeln 'Tina' som har rosa knoppar för att sedan då blommorna öppnar sig bli vit

Buskkörsbär 'Lettisk Låg'

en liten buske som ger i mitt tycke goda bär.
Äppelträden 'Sockermiron' och 'Silva'

Som kantväxt hänger Sandkörsbär (Prunus pumila var. depressa)

"Om man vill göra något bra i livet, plantera ett träd!"

Trevlig helg till er alla!

 
                                    

3 kommentarer:

  1. Fina träd! Vi planerar att sätta ett litet körsbärsträd men kan inget om körsbär, viktigast är att det är sött och gott tycker barnbarnen. Lettisk låg är kanske något att satsa på?

    SvaraRadera
  2. Hej Laila!
    Jag tycker om då det är lite surt :=)
    Mina barn och barnbarn håller inte med om att körsbären på Lettis låg är goda.

    SvaraRadera
  3. Vad vackert det blommar. Du har många blommande buskar och träd. Det är lätt att glömma dom och bara titta på blommorna men det är ju träden och buskarna som utgör stommen i trädgården.
    Skulle så gärna velat få traska runt i din trädgård:))

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...