lördag 22 december 2012

Dan före dan före dopparedan.

Nedräkningen har börjat och lugnet har infunnit sig, allt känns färdigt inför julafton.
Ute är det just nu -30º.
Inne är massor av ljus tända och Smokie sjunger ut ur högtalarna.
 
Tänkte att en liten utlottning skulle höja stämningen ytterligare.
En årsprenumeration av 'Trädgård i Norr' kanske skulle passa bra.
 
 
En trädgårdstidning som kommer ut med 5 nummer/år.
Många inspirerande artiklar från trädgårdar i zon 5-8 men är likafullt läsvärd för läsare över hela vårt land.
 
Utlottningen av tidskriften gäller för läsare inom Sverige.
Dras lotten med namn på en bloggvän från något grannland så skickar jag en annan hemlig gåva med lika värde.
 
Utlottningen är enkel.
Skriv en kommentar under detta inlägg.
Vill du sprida budskapet vidare får du gärna länka från egen blogg.
 
Dragning sker sent under julaftonens kväll.
 
Önskar er Alla en lugn och skön lördag kväll!
Må väl!
 

27 kommentarer:

  1. Hej Helen, jag vill gärna delta i utlottningen.Hoppas du får en fin jul-och nyårshelg och tack för ditt jobb med bloggen :)

    SvaraRadera
  2. Oj, Oj, vad kallt ni har det!!
    Kikar bara in och tänkte önska dig och 'din blogg' en riktig skön och god jul :)
    Prenumererar gör jag redan på Trädgård Norr, så jag får önska lycka till den som vinner.
    Ha det gott/ Stina

    SvaraRadera
  3. Himmel så kallt.
    Vill gärna vara med på den utlottningen
    Passar även på att önska dig en GOD JUL.
    MVH Gunsan.

    SvaraRadera
  4. Du må nyde din aften, med god musik kanske lidt god vin:) Det er dog noget koldt hos dig, men så er det rart at kigge i lidt havemagasiner, hvis ellers tiden er til det, juletravlheden har nok indsneget sig?
    Ha en rigtig bra Weekned!!

    SvaraRadera
  5. Burr!!! Här ligger vi på -2°. Vilken fin utlottning. Jag vill gärna vara med.
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Men så kallt ni har! Här är bara -8 idag. Jag vill gärna delta i din utlottning:)

    En fin lördagkväll önskar jag dej!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Oh jag vill gärna vara med på utlottningen, det skulle vara jättetrevligt med en tidning från norr! Bra att man inte behöver "flörta" för att få vara med. Jag följer faktiskt några bloggar från norra Sverige för att jag gillar mångfalden! Ha det bra. /Maria

    SvaraRadera
  8. Den är jättebra tycker jag som vann den sist :-)Verkligen läsvärd!Jag bor i Sörmland men den ger mig inspiration ändå så jag kan rekomendera den till alla!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  9. Alltid lika kul att "titta in" hos dig, jag är gärna med på utlottningen. Ha en riktigt God Jul
    //Maria

    SvaraRadera
  10. -30 grader?? Oj oj då skal jag inte klaga på att jag fryset. Hade nog inte överlevt i norr. Fast här i Skåne blåser det alltid och då skär det i ben och märgg.
    Önskar dig en God Jul
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  11. Så kaldt har jeg aldri opplevd været i hele mitt liv! Men så bor jeg jo på vestkysten med golfstrømmen som flyter forbi :) Men kaldt er det og i morgen venter vi storm og etter hvert snø. Men som deg så har vi det lyst og varmt inne og lider ingen nød :) Nå har julefreden senket seg over Rantenhagen og vi er gjerne med på utlotting hos deg med hemmelig gave :) Ha en strålende lille julaften!

    SvaraRadera
  12. Julaftonfirandet klarade vi av igår. Känns som juldagsmorgon just nu. Nysnön glimmar i ännu ett nytt lager.
    Önskar dig en härlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  13. skulle vara kul att få en extra julklapp. Så klar jag vill vara med i utlottningen.

    SvaraRadera
  14. Ja det skulle vara en superfin julklapp!
    Jag önskar dig en riktigt God Jul!

    SvaraRadera
  15. Vill gärna va med på din utlottning.
    Vilken fin julklapp.
    Ha en fin Julhelg.
    Lilian

    SvaraRadera
  16. -30 låter hemskt ruggigt. Här i Skåne sitter vi och väntar på snöstorm som sen lagom till julafton ska övergå i underkylt regn. Låter lite ruggigt det med! Tur att glöggen och brasan värmer.
    Ha den bästa av jular!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Det är verkligen kallt hos er. Själv har jag bara -4,5 så det är alldeles lagom vinterpromenadväder!!!
    Jag vill önska dig en riktigt God Jul!!!
    Kramar

    SvaraRadera
  18. Önskar dig en underbar julhelg!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  19. Vill vara med i utlottningen. Här är 15 minus, snön dalar vackert. Vitt och fint.
    Kramar.

    SvaraRadera
  20. Jag är gärna med i utlottningen.
    Här har vi minus 13 idag.

    Önskar dig en riktigt fin Jul.

    Varma julkramar

    SvaraRadera
  21. Hej. Vill önska dig en God Jul och jag är gärna med på utlottningen. Kan inte få nog av inspirerande tidningar :)
    Tjingeling

    SvaraRadera
  22. God jul! Jag är gärna med på utlottningen! Hälsningar Camilla

    SvaraRadera
  23. Hej Helen!
    Undrar om tidningen kan inspirera lika mycket som du, med dina trevliga växtpresentationer och utmärkta såråd.
    En riktigt God Jul önskas dig från GunillS

    SvaraRadera
  24. Underbar idé att sprida denna tidning.
    Jag har den redan, (jag behöver därför inte vara med i utlottningen) den är jättebra!

    God Jul!

    SvaraRadera
  25. Kerstin i Medelpad24 december 2012 kl. 08:46

    Det är verkligen en toppen tidning , eftersom jag redan har den behöver jag inte delta i utlottningen . Vill ändå skicka en julhälsning , ha en riktigt bra helg nu trots kylan och hoppas du får lite tid över att studera nya frö och växtlistor.
    GOD JUL !

    SvaraRadera
  26. Men vilken kul idé! Klart jag vill vara med. Och så vill jag önska dig en riktigt härlig och trivsam jul! Kram!

    SvaraRadera
  27. En riktigt god och härlig fortsättning på julhelgen från dig till mig.
    Såhär i grevens tid kniper jag en liten lott i din utlottning.

    Kram Elisabeth

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...