onsdag 26 december 2012

Annandag jul.

Julhelgen går mot sitt slut och i morgon är det vardag igen.
Har tittat lite extra i en av frölådorna för att se vad som ska frösås.
 Brukar starta mer på 'riktigt' de första dagarna i januari så det gäller att vara väl förberedd.
 
 
Beställde 1-åriga frönyheter från Rara växter för någon dag sedan.
Det blev bla. svart Petunia 'Sophistica Blackberry' och 'Debonair Black Cherry'
 
I morgon kl. 09.00 öppnar Spezialplant sin webbutik.
Just nu står 28 växter på önskelistan.
Inser att jag måste gallra en hel del men det blir svårt att välja vilka som ska bort..
 
Ska nog sitta startklar att trycka på knappen redan från morgonen så man hinner få de växter man till sist bestämmer sig för.
Har du några favoriter som du ska bevaka?
 
 
Hej och Välkommen Patty R och Poppys trädgårdsblogg!
Jätteroligt att ni har hittat hit.
 
Önska er Alla en fin avslutning på helgen!
Må väl!
 
 

15 kommentarer:

  1. Kerstin i Medelpad27 december 2012 kl. 12:13

    Hej Helen !
    Ja nu känns det som vi snart är på rätt sida av året igen och kul med kommande frösådder . Larz Danielssons växtlista är spännande läsning ,hade tänkt mig en Meconopsis xcookie men jag var lite för sen, redan slut , tur att det finns många fler att välja på. Kanske var du lite snabbare här på morgonen och lyckades säkra nåt fint .
    Ha en bra fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Meconopsis x cookie var min önskeväxt nr. 1 så jag hoppas jag hann få den. Satt vid datorn redan från start :=)

      Radera
  2. Skit i att stryka från listan, köp en till tomt istället :D
    Jag har också rotat fram min sålåda och börjat fundera lite i dag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaaa, jag, det skulle vara en härlig känsla om det gick :=)

      Radera
  3. Jag vågar inte ens öppna spezialplant-listan. Bestämde mig i höstas för att hoppa över frösådder ett år men har redan beställt från två firmor, och då har jag ännu inte hittat de på min önskelista.
    Kram

    SvaraRadera
  4. God fortsättning :) Åh... redan beställt? Farligt..... att titta in på trädgårdsbloggar nu, det pratas fröer och beställningar och det är lockande att "hänga på", risken är att man hittar massor man inte visste man vill ha.... kanske en liten titt bara.... :) Ha det :)

    SvaraRadera
  5. Den listen er livsfarlig! Jeg handlet av ham sist vår hos Peter Korn, og der skal både Larz og jeg i år også så kanskje jeg skal kaste meg rundt?! Har merket meg at flere lekkerbiskener har gått unna allerede ja.. Håper du har fått det du ønsket deg Helen!

    SvaraRadera
  6. Så spännande det ska bli att titta in hos Larz D, undrar vad han har för nyheter i år! Brukar alltid sluta med några enter!! (:D
    Önskar dej ett riktigt Gott Nytt Trädgårdsår 2013!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  7. Frösådder - inget för mig om det inte är grönsaker, förstås. Men Larz D:s växter, dessvärre något för mig. (Brukar bli dyrt)
    Hej hopp!

    SvaraRadera
  8. Så spännande :) önskar jag hade sådan energi och kanske mer entusiasm för att så, beundrar dej som har det. (tror jag är lite lat av mej och vill ha allt färdigt) Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Tack för hälsningen hos mig. Har tänkt på dig, men det har inte blivit av att jag tittat in hos dig. Otroligt fina bilder på sidensvansarna! Jag har också beställt fröer i dag och det blir lätt väldigt mycket. Grannen undrade om jag inte redan hade tillräckligt med tomatfröer av olika slag, men tomater är det roligaste jag vet i trädgården :)

    Kram och god fortsättning
    //Linda

    SvaraRadera
  10. Tack för hälsningen.
    Hur kommer man till de bloggarna? Fanns inga länkar. Kanske jag hittar ändå.
    Jag har inte beställt någora fröer än och har inte ens tänkt på att jag så.
    Det är nog första året som jag känner mig så tom. Fast det brukar ordna upp sig.
    Gott slut och Gott Nytt År
    önskar
    Annika

    SvaraRadera
  11. Det kliar i "fröfingrarna" efter att ha läst detta, men jag har ju lovat att försöka lugna ned mig (men misslyckas jämnt).
    Kanske det blir någon liten beställning ändå.
    Gott Nytt år!

    SvaraRadera
  12. Åhh...flera som börjat drömma om fröer o sådder.
    I höstas var jag sååå trött och tänkte aldrig mer några frölådor, men, men... nu verkar man trilla dit igen ;)
    GOTT NYTT ÅR / Bea

    SvaraRadera
  13. Oj, här är ännu en trevlig o vacker blogg! - Vilka vackra Liljor du tidigare visade! Har ingen tur med Liljor här, har köpt både dagliljor o andra sorter. Blommar ett år eller två, sen inget mera. Tyvärr, de är ju så fina.
    Snö har ni ju, så hos er dröjer väl vårtecknen!
    Ett riktigt gott nytt 2013 önskar jag dej!
    Hälsningar Lena - i ett regnigt södra Sverige

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...