tisdag 19 maj 2015

Från sol till regn.

Brrr, regn och rusk, endast + 3º
I dag bärs inga plantor ut i plastväxthusen utan alla lådor får stanna inne.
Trångt efter golven och jag får verkligen se vart man sätter ner sina fötter.
 
Glädjande är att fröna från Knölal - Alnus incana f. gibberosa har börjat gro efter en lång vinter ute.
 
 
Här kan man läsa mer om Knölal.
 
Det är så smått, men kommer nu bara lite sol och värme börja det växa fort i lådan.
 
Önskar er alla en härlig dag!
 
Må väl! 
 
 
 

10 kommentarer:

  1. Jeg var så heldig at få disse frø af dig og såede dem på 3 forskellige måder:ude i et bed, i en potte i et sandbed og i en såbakke under tag. De sidste spirer fint allerede, mens de andre ikke viser livstegn endnu. Det er så spændende.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så enormt spännande och roligt med frösådd. :=)
      Håller tummarna för att alla ska gro hos dig så du får måååånga Knölalar :=)

      Radera
  2. Spännande med knölal. Jag såg en sån för ett tag sen, har glömt var, men den såg faktiskt sjuk ut med sina knölar eller ´utslag´. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Knölalen väcker verkligen åsikter :=) Själv gillar jag trädet enormt och det var en av mina 'finare' träd i förra trädgården :=)

      Radera
  3. Minsta träd jag nånsin sett. Tänk att de ska bli stora och maffiga. Gillar knöliga träd.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt.
    Ett sådant träd skall jag försöka få tag i. Så roligt med egna sådder av träd.
    Eller kanske jag kan få stå i kö hos dig?
    Växer alen snabbt?

    Ha det gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knölalen växer väldigt snabbt tycker jag.
      Nu vet jag att alla frösådda plantor inte får knölar men en stor del så förhoppningsvis ska jag ha några som liknar 'modern'

      Visst får du en av mig om du orkar vänta :=)

      Radera
    2. Du är fantastisk Helen.
      Visst jag väntar gärna.

      Radera
    3. Du är fantastisk Helen.
      Visst jag väntar gärna.

      Radera
  5. Tänk att såna små pluttar växer upp till stora träd med knöliga stammar. Det var inga dåliga knölar heller, väldigt dekorativt och fascinerande. Tänk så mycket naturen har att bjuda på.
    Hoppas värmen kommer snart så småttingarna börjar växa.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...