onsdag 15 juli 2015

STA:s sommarmöte i Umeå år 2015 - Besöksträdgårdarna.

Det var 7 öppna trädgårdar vi kunde besöka under lördagen.
Med kartor i hand begav vi oss alla iväg åt olika håll med bilarna.
 
Vi var drygt 100 personer som deltog i sommarmötet.
Insåg redan i den andra trädgården att det skulle bli problem att fota eftersom vi var så många. 
Tyvärr blir det så att jag kan inte visa så många bilder från vissa trädgårdar eftersom det är personer med på bilderna som kanske inte vill synas här på bloggen.
 
Vi började i Vännäs hos Ingrid och Anders W.
Här kunde jag fota många bilder eftersom vi var först på plats.
 
 
En fantastiskt vacker trädgård jag har haft turen att besöka tidigare.
 
Slingrande gångar leder oss in.
Häng med!
 
 
 
Vyn sett från andra hållet.
 
 
Blickfång!
 
 
Malus coronaria 'Charlotte' i blom.
 
 
Nyrenoverad damm med fiskar.
 
 
Rosenginst - Chamaecytisus purpureus.
 
 
Sol och myshörna.
 
 
Barrväxter i Japandelen.
 
 
Vattenblänk.
 
 
Har sett många storblommande Irisar under mina trädgårdsbesök i sommar och gillar dom alla enormt.
Här en vit som skrivs upp på önskelistan.
 
 
Snygga rabattkanter och här skymtar man det enormt vackra orangeriet som Ingrid själv har ritat och Anders har byggt.
 
 
 
Mina goa vänner Margareta och Larz.
 
 
Några hus längre bort ligger Ann-Charlottes trädgård.
STA:s fina logga stod uppställd vid infarten och välkomnade.
 
 
Mysig portal som leder in till dammen.
 
 
Härligt att få gunga under Manchurisk Valnöt - Juglans mandshurica enorma blad.
 
 
Lummiga rabatter och en vacker dörr som bjuder dig in längre i trädgården.
 
 
 
Så enormt snyggt runt växthuset både av pynt och med rabatter.
 
 
Nu var det så många personer som redan var här så det var svårt att ta bilder utan att någon/några kom med.
 
Vilken tur att jag har varit här vid ett tidigare tillfälle.
 
 
Tack Ingrid och Ann-Charlotte för att jag fick åter se era vackra trädgårdar.
 
 
Fler trädgårdar stod på tur att besöka.
Mer om dom i nästa inlägg
 
Må väl!
 
 

2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du tagit Helen! Kul att träffas igen och välkommen tillbaka när du vill! Kram Ingrid V

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan Ingrid!
      Kul att du tittar in och gillar det du ser och läser.
      Jo, jag kommer garanterat att dyka upp hos dig och Ann-Charlott fler gånger då jag är i närheten :=)
      Hälsa med dig!

      Radera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...