söndag 29 augusti 2010

Codonopsis grey-wilsonii.

Visst är det så att ibland behöver man få en sorts bekräftelse för att kunna se?
Det behövde jag i alla fall och fick det av Anja, från bloggen Anjas Hill.

Tyckte ju att växten jag visade en knopp av på förra inlägget gav mig en 'Codonopsis-känsla'.

Visst är det Codonopsis grey-wilsonii, har ju själv frösått den i våras.
Om det är jag eller dessa lekfulla skatungar som har blandat om namnlapparna får jag nog aldrig veta.
Det enda jag säkert vet är att från sådd till groende frö, till planta med knoppar tog det ca. 6 månader.


        


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...