torsdag 14 december 2017

Inspiration i julens tecken.

Har varit två kvällar till Piteå Handel och Trädgård för att bli inspirerad inför julen.
 
Redan på parkeringen möts man av doften av brinnande eldar, ljusslingor och lyktor.
Man känner sig varmt välkommen.

 
Kojor som barnen byggt på kojbyggarläger är vackert pyntade både inne och ute.
 
 
Vid entrén står Tomten och bjuder in.
 
 
Det är svårt att få fina bilder på dessa två tjejer, Bettan och Ellinor eftersom dom står aldrig stilla.
 
 
Fat, krukor, korgar och kransar,.
Hyacinter, amaryllis, tazetter, julrosor, små barrväxter och vaxade äpplen.
Ljusslingor, stjärnor och pumlor.
Detta används och blir vackra dekorationer.
 


 
 
Har ju jobbat många år i blomsterbutik och minns tiden före jul som fantastiskt rolig även om det var en period med många och långa arbetstimmar.
 
Nu njuter jag av att få sitta och ta del av inspirationen som tjejerna bjuder på.
 
 
Denna fantastiska handelsträdgård har jag gjort ett inlägg om tidigare.

 
 


 

5 kommentarer:

  1. Det kallar jag julstämning, så härligt efter vistelsen i solen- Nu känner jag mig hemma. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  2. Härlig inspiration! Det fint så mycket fint att göra att det nästan är svårt att välja. Kommer också ihåg tiden i butik före jul som stressig men också väldigt, väldigt kul.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Så fint, verkligen stämningsfullt.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  4. Hejsan Helen!
    Kan man få för mycket inspiration?! Låter helmysigt på "din" handelsträdgård.
    Själv tycker jag att tomtar börjar bli en bristvara ,-) Har de blivit lata, tro ;-)? Inte en enda tomte har hälsat på mig de senaste åren...
    en skam för tomteskrån...Tja. Allt ska ju vara digitalt numera...tomtarna håller väl på med datorspel på Korvatunturi;-)!
    Ha det fint!
    /Anja

    SvaraRadera
  5. Har inga julprydnader förutom lite blommor i krukor i år (valpen härjar!) så jag får njuta av dem du visar!
    Allt gott/Laila

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...