onsdag 2 mars 2016

Rensa ut det gamla.

Visst är det en skön känsla då man äntligen kommer fram till att det är dags att rensa bland saker man inte behöver längre?
Det tog ett tag för mig att inse det men nu är det gjort.
 
För att kunna möblera om lite i ett av rummen måste en bokhylla bort.
22 tidskriftshållare med trädgårdstidningen 'Allt om Trädgård' och en del böcker fick ge vika.
 
 
En låda fylld med namnetiketter på träd, buskar, perenner och lökar som var köpta till förra trädgården kastades.
 
 
En kul läsning!
 
2 lådor med skyltar som användes till växtmarknader.
 
 
5 lådor fylld med frön, både perenner och sommarblommor, nya och gamla fröpåsar.
 
 
Alla frön blandades.
Har nu under promenaderna kastat ut fröna efter vägen.
 
 
Eftersom dikena klipps på sommaren har jag gjort snöbollar fylld med frön så dom har hamnat lite längre in.
Spännande att se hur det kommer att gå med gerillaodlingen.
 
Må väl!



 
 

16 kommentarer:

  1. Underbart! Och det kommer att växa så det knakar, ska du se!

    Hoppas att du nte slängde böckerna utan att det nu finns nya lyckliga ägare.

    När vi flyttade slängde jag också alla AoT, vissa gavs bort till dem som ville ha. Mina trädgårdsböcker gick jag igenom och sparade dem jag ville ha kvar (upps, det blev nog merparten!) och lät övriga ligga kvar i huset vi sålde.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del böcker har redan fått nya ägare och resten ska säljas på sommarens växtmarknad tänkte jag.
      AoT tog en kompis reda på :=)

      Radera
  2. Skönt att rensa, och kan det glädja någon annan känns det ofta lättare för en själv. Mina gamla AoT med flera vandrar vidare till mer nyblivna trädgårdsägare som har stor nytta av dem.
    Spännande att se om fröerna du kastade tar sig... :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas på att få se lite blommande växer till sommaren för det vore kul :=)

      Radera
  3. Så kul att strö ut gamla frön. Det kommer säkert att bli otroligt fint i dikeskanterna i sommar om fåglarna inte hittar dom.

    Jag har rensat ut en hel del trädgårdstidningar också ock ger dom till trädgårdsföreningen som lotterivinster. Buntat ihop årsvis.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Vilket trevligt sätt att använda de gamla fröerna på. Hoppas de tar sig och ger härlig blomsterprakt i dikena framöver. Skönt också att rensa bland gammalt sparat ibland och låta andra få glädje av det man inte själv är så sugen på längre. Har svårt att göra mig av med böcker så de brukar få flytta ner i källaren till glädje för ingen, så jag borde nog skärpa mig och ge bort dem istället.
    Ha det gott! Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Åh Helen vilket underbart initiativ att strö frön omkring sig☺! Rensa...bra idé☺
    Kram Milla

    SvaraRadera
  6. Det der burde jeg være mye bedre til. Det er deilig å få mer rom rundt seg. Geriljadyrking har jeg stor sans for. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
  7. Jeg må også rydde grundig innimellom og flere årganger med hageblader har måttet vike plassen for annet :-)) Men så kommer det jo nye hele tiden ;-D

    SvaraRadera
  8. Känns kanske lite sorgligt att kasta sånt men ibland måste man. Lycka till med gerillaodlingen , det är spännande. Hoppas det blir fint. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  9. Det var ett roligt sätt att fröbomba med snö. Visst är det en bra tid att rensa nu innan säsongen. Tar ett skåp då och då jag också. Hoppas mycket av ditt slängda får nytt liv.
    /Luna

    SvaraRadera
  10. Oj, vilket bra och kreativt sätt att bli av med fröerna!! Hoppas verkligen att du får en god skörd i diket och att klippningen inte når på dina gerillaodlingar. Jag framemot härliga dikesodlingsbilder!

    Ha en go' helg!
    /Anja

    SvaraRadera
  11. Underbar idé med fröerna, hoppas det blir ett fantastiskt dike!
    Ha en fin vecka /Lotta

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar ide, har massor av fröpåsar... lånar din ide. Bara snön nu kunde försvinna och det blir riktig vår.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  13. AJ, vad det gjorde ont! Alla fröna! Nu känner jag mig helt matt...

    SvaraRadera
  14. Rensa behövs ibland! Vi flyttade från större till mindre för några år sedan och då rensades det rejält ;)

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...