tisdag 12 april 2011

Överraskningarnas dag!

I går var det en sådan dag då det hände saker som sätter guldkant på tillvaron.
I brevlådan låg helt oväntat ett stort brunt kuvert.
Det visade sig innehålla boken 'Plantskolor värd en omväg' skriven av Susanna Widlund & Jan Severin.

Ägarna berättar varför plantskolan finns till, väljer ut fina förslag på perenner, ger råd och evenemangstips.
Finns även all information om öppentider, hemsidor, adress osv.
Boken innehåller dessuton massor av vackra bilder.
Naturligtvis finns min favoritplantskola med, Rydlinge i Skellefteå.

En ny och fin hemsida har precis blivit klar.

Tack snälla Ulla och Curt för boken.
Vi ses snart!

Kvällen innehöll också en rolig överaskning.
Vann nämligen en prenumeration av tidningen 'Isabellas' från Charlotte på bloggen 'Trädgårdsflow'

Tack snälla Charlotte för den trevliga utlottningen.

Det är så roligt då vardagen innehåller något extra ibland.

Önskar er alla där ute i stora vida världen en bra dag!


15 kommentarer:

  1. Men du har då tur du:-)GRATTIS!
    Jag väntar på sticklingar som ska komma med posten idag!Rena rama julafton alltså :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Låter som en spännande bok! Extra kul att vinna den (:D

    Får nog ta och inhandla den så småningom, såg ju jättefin ut!

    SvaraRadera
  3. Herre Jemine, vilken tur du har. Dags att köpa lottsedel!!!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  4. Grattis igen!! lycko dig :)
    Kul med lite intressant kvällsläsning.
    Fortsatt god tur/Stina

    SvaraRadera
  5. Vilken bra dag du har haft och grattis till vinsten, va roligt! Måste försöka att hitta den tidningen för den verkar intressant. Jag har varit till Ahlhems i Skellefteå och köpt växter för många år sedan skulle vara kul att besöka Rydlinge plantskola.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Grattis till vinsten! Och vilken vinst att få den fina boken. Har haft span på den ett tag. Och nu har jag bestämt mig för att slå till! Tack!
    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Men grattis! Vilken underbar dag:) Och vad kul att just Rydlinge i Skellefteå är din favoritträdgård, jag bor inte långt ifrån den och den är verkligen en plantskola man inte får missa:)

    SvaraRadera
  8. Grattis till vinsten :-)
    Har aldrig hört talas om den tidningen tidigare...

    SvaraRadera
  9. Grattis! Tack för den gulliga kommentaren hos mig. Den värmde! Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Vad roligt!
    Du har hunnit med mycket både spännande och vinstgivande :-)
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  11. Vad jätteroligt! Stort grattis! /Katarina

    SvaraRadera
  12. ohhh ser helt underbar ut, ha sköna gröna drömmar nu, varmkram lotten

    SvaraRadera
  13. Grattis!!!! Den där boken lät verkligen intressant.

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  14. Vilken tur du har.
    En riktigt intressant bok den skall jag kika efter.
    Och vinsten av en prenumeration den får du ju glädje av länge.

    Visst är det riktigt roligt när man har lite tur ochså.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  15. Det ska bli spännande att få tidningen Isabellas. Den i ska innehålla trädgård, mat och inredning.

    Läser boken just nu och gillar det jag ser.

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...