onsdag 13 juli 2016

Sommaren pågår!

Tanken har varit helt omöjlig att jag skulle sätta mig flera timmar i ett flygplan för att fara på solsemester.
Men det har hänt!
 
 
Jag har varit till Kreta, i byn Platanias.
En hel vecka av upplevelser i form av sol och värme, strandpromenader, god mat, vackra träd och blommade växter, ett fantastiskt hotell och många härliga skratt tillsammans med goda vänner.
 
Vaknade varje morgon till denna vy.
 
 
Har sett solen gå upp och solen gå ner.
 

 
 Lyssnat på vågorna som rullar in vid strandkanten.
 Andas in havets fantastiska doft.
 

 
Promenerat vid stranden.
 Sett himmel och hav mötas.
Naturligtvis har jag även badat.
 


 
Blommande Palmer
 
 
Bananer på väg att mogna, Trumpetranka- Campsis radicans, Hibiscus, Flaskborste träd - Callistemon och Nerium i alla färger.





 
Vandrat genom byn på smala gator som bar mycket uppåt och såg delar av ön från ovan.
 
 
En vecka gick alldeles för fort och med facit i handen kan jag bara konstatera att jag är djupt förälskad i denna fantastiska plats.
 
Flygrädslan får ge vika.
 
Kommer snart att återvända igen.
 



8 kommentarer:

  1. Åh, äntligen fick jag namnet på en av växterna här hos min granne, han visste inte heller vad den hette: trumpetranka! Nu måste jag kolla vad den heter på spanska så jag kan meddela honom det.

    Härligt med semester och så fina bilder. Kreta är fint.

    SvaraRadera
  2. Det låter ju helt underbart och bilderna visar att det var så. Ha det fint. CArita

    SvaraRadera
  3. Hej Helen!

    Men så roligt, något tar slut men annat börjar!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hejsan Helen!
    Så roligt att du har besegrat din flygrädsla. Det kallar jag för mod. Visst är det alldeles underbart att få uppleva annat än vad man är van vid.
    Kreta är en underbar ö och dit vill man återvända!
    Ha det fint i den inhemska sommaren!
    /Anja

    SvaraRadera
  5. Grekland är ett fantastiskt land att besöka.
    Vi har varit till flera öar även Kreta ett par gånger. Vi åker till Cypern i början på september.
    Toppen att din flygrädsla har försvunnit nu får du boka fler resor.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  6. Bara att gratulera att du tog mod till dig! Ser ut som du fick mycket lön för mödan. Härliga bilder!
    Ha det så fint
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Det gjorde du alldeles rätt i! Kreta är en härlig ö. För ganska många år sedan tog vi en resa som innebar hyrbil och färd runt ön med övernattningar på inbokade hotell/pensionat. Mycket trevligt!
    Fina bilder!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder, man får ju lust att själv styra kosan mot Medelhavet, och jag förstår att du även packade med värmen och tog med den hem till oss i Norrbotten, för nu är det äntligen riktig sommar är.
    Medelhavet får vänta, nu kan vi njuta av värmen du tog med hem.
    Ha det fint i solen.

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...