lördag 19 april 2014

Trädgården läggs ner.

Sakta men säkert tinar rabatterna fram.
Det nya stenpartiet som gjordes förra sommaren gapar nu tomt både på växter och stenar.
 
 
Nedmonteringen av trädgården har påbörjats.
 
Idag har jag grävt upp en del lökar från samlingen av olika sorters Nunneört - Corydalis bla. de som köptes i Lettland av Janis Ruksans.

 
En del är nu krukade inför vårens kommande växtmarknader och en del har redan fått nya trädgårdar att växa i.

 
En rödblommande Nunneört har smitit ut ur rabatten och blommar fint i gräsmattan vid husgrunden.

 
I kallbänkarna vaknar fjolårets frösådder och det är snart dags att kruka upp växterna ytterligare en gång.

Bergvallmo - Meconopsis baileyi.
 
Inser att det kommer att krävas mycket energi och tid på att gräva den närmaste framtiden.
Har fått förfrågan ifall jag kommer att skicka växter via post men tyvärr tar det för lång tid och tid är det ont om.
 
Nu hoppas jag på mer sol och värme så tjälen släpper.
 
Glad Påsk önskar jag er alla!
 
 

8 kommentarer:

  1. Men vad är det som händer?
    Glad påsk till dig också!
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huset för stort för två och trädgården för stor för en så nu blir det lägenhet :=)

      Radera
  2. God påske til deg også Helen :-)) Vedmodig som det er.. jeg skulle gjerne vært og handlet i din hage. Mange skatter har du!

    SvaraRadera
  3. Vemodigt. Men allt har väl ett slut antar jag. Skönt också att få ta beslutet själv. Och inte tvingas bort från trädgården när man inte orkar längre.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Ja, det börjar kännas på med stort hus och trädgård. Har också börjat tänka lite framåt , men kämpar på ett år i taget! Fortsatt bra påsk!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  5. Synd att jag inte bor närmare.
    Vilket jobb med all krukning av växterna .Det blir ju också ett avslut för din del med din trädgård.När du kan ta tillvara alla växterna som går att ta upp.
    De som kan köpa av dig får verkligen riktiga rariteter.

    Ha en riktigt fin fortsättning på påsken.

    SvaraRadera
  6. Bodde jag närmare skulle jag komma och hjälpa dig att gräva. Hoppas det går bra med både flytt och "nermonteringen" av trädgården. Vilken tur för dem som får köpa dina växter - du har ju så mycket fint!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Det låter så sorgligt, att lägga ner en trädgård. Men det är sällan man hittar en köpare som vill ta vid där man själv slutar. Ha det fint/Carita

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...