fredag 21 februari 2014

Blooming friday.

Fredag och dagens blommiga ord är 'solen'
 
 Solen har knappt visat sig sedan december och jag hör på nyheterna att det är ovanligt solfattigt i hela landet.
 
Men åhhh, vad jag längtar.
 Då den väl börjar lysa så smälter snön snabbt bort och det blir vår.

 
Fram tills dess får sommarens bilder på solgula växter som strålar värma som solen.

Meconopsis cambrica
 

Hypericum ‘Albury Purple’
 

Hypericum sp.
 
 
Hos Hélene med bloggen 'Bland rosor och bladlöss' hittar du fler solar.
 
Må väl!

 

21 kommentarer:

  1. Tur att vi har våra soliga bilder att trösta oss med.
    Hoppas solen kommer till oss alla snart.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  2. Vi hade en förnimmelse av vår, med några vårtecken. Nu är de borta. Kommer, frågan är bara när, kanske tidigare hos dig än mig i år?
    Trevlig helg!
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Här lyser solen med sin frånvaro. Men tittar man på solfilmen på tv så ser man att vi går mot ljusare tider! Ha det bäst, Åsa.

    SvaraRadera
  4. Hei! I hvert fall er det sol på bildene dine. Vakre gule blomster. Håper vi slipper å lengte lenge på at den varmer. God helg! Anne

    SvaraRadera
  5. De är fina solar som du visar Tur vi har våra arkiv att kika i
    Ha en fin dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  6. Jätte fina solar du visar:) Gillade även dina pelargon sådder!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. För en solhungrig person som jag är det fantastiskt skönt med alla dessa bilder. Utanför huset är allt grått, men på skärmen lyser solen. Underbart!
    Ha det bra
    /E

    SvaraRadera
  8. Så fina solar. Här regnade det i morse men sedan kom solen fram. Så det blev en skön vovvepromenad efter jobbet.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Åh jag längtar också! Men jag är lite rädd för den intensiva januari- februarisolen när det gäller vintergröna växter, men ändå, solen betyder allt! I år har vi ju ingen tjäle - det är väl annorlunda hos er antar jag.
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  10. Ja du har nog drabbats av samma solfrånvaro som vi.
    Jag hoppas och ber att solen snart visar sig annars får jag väl dansa en soldans:o)

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  11. Lite sol i sikte her også, men et par dag var en innom :-)) God helg!

    SvaraRadera
  12. Sådana solstrålar i trädgården är riktigt uppiggande. Härliga bilder!

    SvaraRadera
  13. Ja, oj vad man längtar efter sol nu. Vi hade vår i början på veckan men sedan ångrade vädret sig och nu är det vinter igen. Så nu behöver man plocka fram tålamodet. Tröstar mig med dina fina bilder/ Kram Titti

    SvaraRadera
  14. Ja det har varit en solfattig vinter i år, vi får hoppas solen lyser desto mer i vår och i sommar.
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  15. Längtar också efter solen, tur vi kan drömma oss bort en stund till våren och sommaren som kommer. Önskar dig en fin helg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  16. Stämmer bra, solen har lyst med sin frånvaro, men dina bilder lyser ju upp. Spännande Hypericum på andra bilden. Ha en skön helg! /Monica

    SvaraRadera
  17. Ovanligt solfattigt... ..ja det låter troligt! Men det finns hopp! I veckan satt vi på trappen med solstrålar som värmde ansiktet.

    Ha en fortsatt fin helg! Carina

    SvaraRadera
  18. Hvor skønt at se - de ser skønne ud de hypericum
    hvis du har lyst, kan du følge min BLOG osse - den er her :
    http://lykkeligeplanter.blogspot.dk/
    det ville glæde mig - tak for inspiration.. og jeg nyder og bruger dine mange så råd og anvisninger - TAK

    SvaraRadera
  19. Gul verkar inte vara världens mest populära trädgårdsfärg. I alla fall inte om jag ska tro en plantskoleägare jag nyligen träffade. Men jag gillar gult och funderar på om jag inte ska lite extra mycket gult i vår och sommar bara för att vara motvalls och visa att det faktiskt visst är fint :D

    Kram och solsken
    //Linda

    SvaraRadera
  20. Härliga solar och som extra bonus skiner även solen ute idag för förstga gången sen långt innan jul, wow!

    Allt gott!

    Anette

    SvaraRadera
  21. Vilka vackra hypericumbilder!
    Hoppas att du deltar även i dagens blommiga fredag;-)! Vore trevligt att få veta lite om dina hemligheter ;-)))! /Anja
    ps
    Har kommit på att det händer då och då att jag , efter att ha skrivit en kommentar, glömmer att trycka på Skicka...???!! Det måste ha hänt förra veckan eftersom min kommentar inte finns med från förra fredag.
    Äsch! Det måste vara åldern som spökar;-)!?
    ds

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...