måndag 18 november 2013

Trädgård Norr.


I fredags kom årets sista nummer av 'Trädgård Norr'
 
 
Denna fantastiska lilla trädgårdstidning med det stora innehållet.
 
I det här numret kunda man läsa om koloniträdgårdarna både från Luleå och Piteå.
Fick veta mer om årets perenn 2014, Vårälväxing - Sesleria heufleriana.
Kunde även läsa om vilka växter som finns med i Mästarrabatten 2014.
Och mycket, mycket mer.
 
Men det första jag alltid letar upp för att läsa är krönikan som Hans med bloggen 'Svanå trädgård' skriver.
 
Tidningen innehåller även massor av färgbilder och fina reportage.

 
En helårsprenumeration är 5 nr.
 Man kan även köpa enstaka tidningar.
 
Kanske en julklapp till sig själv eller varför inte till en kär trädgårdsvän.
 
 
 Må väl!

 

4 kommentarer:

  1. Hej Helen, ja visst är den här tidningen bra.
    Önskar att fler skulle upptäcka att den finns.
    Kul att du gillar min krönika, ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Bra trädgårdstidningar "växer inte på träd", så tack för tipset! Nu odlar ju inte jag i norr, men det kan vara intressant ändå. Jag får nog kolla upp den här tidningen.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kolla gärna för det är en tidning som hela landet har stor glädje av oavsett odlingszon.

      Radera
  3. Mycket intressant läsning. Jag måste läsa den flera gånger för det är alltid något jag missat.
    Hans är ju fantastisk på att skriva.

    Ha det gott

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...