torsdag 5 juli 2012

Hemma igen.


Kom hem måndag morgon och jag har behövt några dagars vila för att 'komma igen'

Resan har varit helt fantastikt.
Träffat underbara trädgårdsvänner, sett vackra miljöer, handlat spännande växter och ätit god mat.
Kommer att berätta och visa bilder bara jag får photoshop installerad.

Här hemma har det regnat en hel del medan jag var borta.
Totalt kom det 150,6mm. under juni månad.

Röd Bergvallmo - Meconopsis punicea blommar.

Har lyckats få köpa en perenn klon av Larz Danielsson.

Nu väntar jag på att 6 knoppar av en frösådd Småbuskpion - Paeonia delavayi ska slå ut.
Den är frösådd -07 och har frusit ner till marken under några år.
Eftersom knopparna har börjat öppna sig lite ser jag att färgen blir mörkt röd.

Lägger inte in några bilder eftersom det blir i full storlek och det tar mycket från utrymmet man har här.

Vill även säga Hej och Välkommen till nya följare!
Jätteroligt att ni har hittat hit.


Önskar er alla en härlig dag!

6 kommentarer:

  1. Välkommen hem.Den vallmon var himla fin.Här på bloggfronten händer inte så mycket.Tror de flesta har semester eller tillbringar dagarna ute.Nu har vi ju äntligen fått sommar värme.Vi har ganska molnigt här idag med en tryckande värme.Hade tänkt jobba ute men det är för varmt.Ska bara skola om lite sallad till egna krukor.Kram

    SvaraRadera
  2. Fin meconopsis!
    Ser fram mot att läsa mer om resan du gjort.
    Fortsatt skön sommar
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Hej Helen!

    Jag svarar dig här, du har en mycket finare blogg än den vi har. Om det inte var du som ville viska i mitt öra så kan jag inte påminna mig vem du är. Så synd att du inte berättade vem du är - läser ofta här för jag gillar det du skriver och dina vackra bilder.

    Vill också säga att det var ett mycket trevligt besök vi hade från Trädgårdsamatörerna i norr! Väl arrangerat och kontakterna fungerade utmärkt! ...och så mycket positivt vi fick höra om vår trädgård - GLAD!

    Vilken resa ni gjorde på några få dagar. Tänk vad trädgårdsintresserade människor är beredda att göra för att få inspiration och upplevelser!

    Helen, jag hoppas vi ses igen i något trädgårdssammanhang och då får vi väl presentera oss!

    Ha det gott i trädgården.

    Gunilla /Hagtorpet

    SvaraRadera
  4. Vilken resa du har varit på, jag förstår att du är full av intryck!
    Ha det bra!
    Hälsningar
    Katarina

    SvaraRadera
  5. Oj så spännande nu har jag något att se framemot när du lägger in dina bilder från resan.
    Här har det inte regnat mer än ca 30 mm under juni så vi har snustorrt.

    Ha det gott

    Vilken fin vallmo den kan du dela och sälja till mig:o)

    Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är fortfarande för liten för delning men maila till Larz han har kanske någon fler planta att sälja.
      Han kommer ju till Piteå nästa helg då det är STA:s sommarmöte

      Radera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...