onsdag 18 januari 2012

20 januari kl. 09:00


Nu tycker ni nog att rubriken var lite underlig kanske?
Vad händer den dagen vid den tidpunkten?
Jo...
 Spezialplant öppnar.

Vad sägs om 
24 olika sorters Sippor - Anemone


8 sorter från  Kobrakallasläktet - Arisaema
17 sorters Hosta
20 sorters  Liljor
Pioner bla. 'Green Halo'
26 sorters Primula
och mycket, mycket mer.

Ni som tyckte om det låga Älggräset med röda bladnerver som jag har visat här hittar det i Larz lista som Filipendula sp. 'Red Umbrellas'

Har studerat växtlistan under några dagar nu och ser att det finnas massor av växter jag aldrig har hört talas om förr.
Tycker det är superspännande.

Jag kommer att sitta startklar på fredag morgon, ska du?

Ett 'hett' tips är:
Klicka in dig under rubriken 'Växtporträtt' 
Läs, lär och se bilder på vackra spännande växter.


Vill säga Hej och Välkommen till ny följare!
Jag blir så glad över att du vill vara med här.

Önskar er alla en Trevlig kväll!



10 kommentarer:

  1. Oj oj säger du det!!!
    IMH har inte tid fniss
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Webben är verkligen ett ymnighetshorn att ösa ur. Och är man inte i köpartagen finns det ändå mycket att både se och lära. Han är ju en sann entusiast som också efterlyser speciella växter, inte bara säljer.
    Lycka till med dina beställningar
    Kristina

    SvaraRadera
  3. Jodu, Lars Danielssons växtlista går inte av för hackor minsann.
    Ha-begäret vaknar till liv när man ser vad han har att erbjuda...
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. Så många sippor. Får nog ta mig en titt :-)
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Hahaha, som om det inte är svårt att låta bli att handla som det är. Problemet är var ska jag få plats med alla inköp. :)

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  6. Oj, vad spännande!! Jag kommer antagligen att runiera mig :) Tack för det fina tipset!

    SvaraRadera
  7. Ja, listan var verkligen fantastisk i år (igen).

    SvaraRadera
  8. Mmm, underbart med sippor. Finns ju en hel del att välja på nu för tiden!//Helen

    SvaraRadera
  9. Sippor är så söta.:-) Stina

    SvaraRadera
  10. Hej Helen jag gillas salvia och har sparat ditt inlägg om silversalvia. Kan frukt och bär växa i trädgård i zon 7-8 tror du

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...