onsdag 5 oktober 2011

Än finns det blommor.

Solen har vi inte sett mycket av under de sista 2 månader som gått.
 Men i dag anar man den mellan molnen.
Det är vindstilla och +8º
Det har ännu inte varit någon frost.
Fortfarande finns det blommor på  Klematis 'Romanica'

I den mer skuggiga delen av trädgården lyser bladen limegula på Corydalis shihmienesis 'Berry Exciting'

Även en liten blomma visar sig bland bladen.
Den är ny för i år så jag får väl se hur den klarar vintern.

Upptäckte för någon dag sedan att Porslinsanemon - Anemonopsis macrophylla har fått fröställningar. Det har aldrig tidigare hänt.

Ska hålla noga koll och hoppas på att dom ska hinna mogna.

I går köpte jag borste med långt skaft som man kan koppla till vattuslangenslangen.
Nu ska den testas, ska gå ut och skura taket på växthuset.

Önskar er alla där ute i stora vida världen en toppendag!




9 kommentarer:

  1. Stackare, har ni haft så dålig höst!? Vi hade regn och sen grått i ett par dagar och då höll jag på att bryta ihop. Så för vår del har det varit en fantastisk sensommar - hösten har precis börjat!

    SvaraRadera
  2. Javisst blommar det, och många tidiga sorter blommar om, lite kul faktiskt. //helen

    SvaraRadera
  3. Den senaste veckan har vi haft ganska mycket sol! Men det är lite väl sent! Vill gärna ha sol på sommaren! Inte mycket som blommar här nu, måste satsa på lite höstblommning nästa år./Christina

    SvaraRadera
  4. Ja, suck, växthusen återstår att städa! Men fortfarande har jag tomater och chili som mognar där och massor av persilja som vi skördar vartefter. Och här öser faktiskt solen ner om dagarna!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. Jag håller tummarna att vi inte får mera regn.
    Jag vill ha sol så att jag hinner se de blommor som jag planterat i höst blomma.
    Olika Gentianor. De har flera stora knoppar och blir det sol i helgen så slår de ut.

    Fröställningarna har jag fått passa av Lunddockan för de har jag väntat på. Nu i helgen som var så började de att spricka upp och då var jag snabb på att ta in dom. Nu är de i krukor och förhoppningsvis gror några frön nästa år.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig om att både augusti och september regnade bort. Har aldrig varit med om sämre väder! Så trist. Hoppas helgen bjuder på sol.
    Jag får bege mig ut med kameran i morgon och fota det som finns.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Hoppas ni får några soliga och fina veckor hos er också, här har varit mycket sol den sista veckan om än väldigt blåsigt. Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Vi har haft några fina dagar, men nu regnar det och blåser... Hoppas på en fin helg...

    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  9. Oj nej så sorligt och depprimerande ifall ni haft så dåligt väder! Hoppas de blir bättre fort!

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...