måndag 31 maj 2010

Efter lång väntan.

Sådde frön från Vit Lunddocka för något år sedan, fick ett fåtal plantor, nu visar en av dom knopp och den är violett, precis som alla mina övriga Lunddockor.

Det kanske är så att man inte garanterat får vit Lunddocka från sådd av vita frön? Har faktiskt ingen aning, jag är i alla fall besviken!
Får glädjas åt att Lackpionens (Paeonia obovata) blommor har slagit ut istället.

Ha en trevlig kväll på maj månads sista dag!

"Ens bästa framgång kommer efter ens största motgång"
                                         
                                           

4 kommentarer:

  1. Hmmmm.,,,,,,ska bli spännande.......den blomman har jag akdrig sett :)
    Håkan

    SvaraRadera
  2. Hej Håkan!
    Vad roligt att du har tittat in på min blogg :=)
    Spännande att få upptäcka nya växter, 'nackdelen' kan vara att önskelistan kan bli så lång.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Kära trädgårdsvän!
    Kanske dags att skicka ett nytt paket till "lilla" damen?
    Jag har nämligen vita också!/Anja

    ps
    alltså efter blomningen så klart!
    ds

    SvaraRadera
  4. Hej Anja!
    Ingen skulle bli gladare än jag över en vit :=)
    Vi får höras av lite längre fram då, hoppas jag har något som kan intressera dig.

    SvaraRadera

Jag blir så glad över att du tar dig tid för att skriva en kommentar. Tack!

Näst sista dag på år 2023

Om det nu ska bli ett enda inlägg i år får det bli det här.  Stort och varmt Tack er alla som fortfarande tittar in på bloggen trots att den...